ינואר 4, 2015 |

 

בנושא חולשות – לכולנו תחומים בהם אנחנו חזקים ותחומים בהם אנחנו חלשים. ה"מתנה" החשובה ביותר שתוכלו לתת לעצמכם בהקשר זה, היא הידיעה במה אתם חלשים (על ידי איסוף משוב מכל מי שאפשר) מפני שכשתדעו זאת – תוכלו להשתפר או לקחת עזרת מומחה שישלים אתכם בתחומים בהם אתם זקוקים לכך

בנושא עדכניות הידע שלכם – כדי להצליח בשוק של היום שמאופיין בתחרותיות גבוהה בכל תחום, אתם חייבים להיות בשפיץ של הפירמידה מבחינת הידע המקצועי שלכם. כדי לשמור על רמת ידע גבוהה – קראו ספרות מקצועית, השתתפו בכנסים, התעדכנו בכל דרך זמינה אפשרית ובכך תשמרו על האטרקטיביות שלכם כעסק וכמותג.

בנושא התמודדות במצבי קונפליקט – כל עסק מזמן לנו מדי פעם מצבי קונפליקט: עם שותף, ספק, לקוח. מתוך טווח הסגנונות האפשריים להתמודדות במצבי קונפליקט, והם : ויתור, הימנעות מקונפליקט, תחרות (חייב לנצח ! )

ושיתוף פעולה. אם תבחרו בשיתוף פעולה, דהיינו. לא תוותרו לגמרי על האינטרסים שלכם, אבל גם תיקחו בחשבון את השיקולים של הצד השני, תגיעו לתוצאות הטובות ביותר לטווח הארוך.ושיתוף פעולה, אם תבחרו בשיתוף פעולה, דהיינו – לא תוותרו לגמרי על האינטרסים שלכם, אבל גם תיקחו בחשבון את השיקולים של הצד השני, תגיעו לתוצאות הטובות ביותר לטווח הארוך.

בנושא תפיסת עולם עסקית: מה נדרש כדי להצליח בתחום שלך – בכל תחום ישנם קודים וספי מינימום שאם לא תעמדו בהם תהיו מחוץ לתחרות. מצאו תשובות לשאלות הבאות ובדקו היכן ממוצב העסק שלכם באופן יחסי מהבחינות הבאות: נגישות המוצר ללקוח, אופן אספקתו, חווית הקניה, רמת מחיר, רמת שירות ועוד.

בנושא בניית רשת קשרים עסקיתמהו הרכב רשת הקשרים העסקית שלכם? עם מי אתם מנהלים קשר קבוע בהקשר העסקי (ולאיזו מטרה)? מיהם בעלי המקצוע או השותפים האסטרטגיים שמפנים אליכם לקוחות? למי אתם מפנים לקוחות. חשוב לבדוק בכל תקופה את הרכב הרשת העסקית שלכם ולבחון האם היא מספקת, האם צריך להרחיב או לצמצם אותה כדי לקדם את העסק שלכם.

בנושא טווח מוצרים – מה אתם מציעים ללקוחות שלכם? אם טווח המוצרים שלכם רחב ואין ביניהם מכנה משותף אז הלקוח יצא מבולבל ולא יבין במה אתם מומחים. דווקא טווח מוצרים ממוקד ימשוך אליכם יותר לקוחות, שירגישו שהם יכולים לסמוך עליכם כמומחים.

בנושא ניהול ספקים – מיהם הספקים שלכם? האם אתם מרוצים מהמוצרים שהם מספקים לכם? מהמחירים? גם ספקים ניתן ורצוי לנהל: לתאם ציפיות מחדש בכל תקופה בשיחה או בכתב ולנסות לשפר את העמדה שלכם ביחס לספק כך שתקבלו מוצרים ושירותים באיכות ובמחיר טובים.

בנושא תמחור ורווחיות – התמחיר של המוצרים והשירותים שלנו נקבע על ידי שני משתנים: בדיקה כמה זה עולה לנו ומחיר השוק. בכל תקופה חשוב לעצור ולבדוק את רווחיות המוצרים או השירותים שאנו מציעים: האם אנחנו מרוויחים או מפסידים? ואחר כך, להסיר מוצרים בהם אנו מפסידים ולקדם מוצרים רווחים.

בנושא ניהול כספים – במרבית המקרים, עסק מוקם כדי שנוכל להתפרנס ממנו. מיום הקמת העסק, חשוב לעשות מעקב שיטתי ועקבי אחר הכספים בעסק: לבדוק לפחות אחת לחודש את הכנסות והוצאות העסק ולחשוב על דרכים להגדלת ההכנסות ולצמצום ההוצאות.

בנושא בהירות – כאשר ברור לך בדיוק מה אתה מציע, במה אתה יותר טוב מאחרים ומדוע חשוב שיקנו דווקא אצלך אז גם הלקוחות שלך יוכלו להבין את זה יותר בקלות. בצע תהליך הגדרה חד ומדויק שעונה על שלש שאלות: מה המוצרים והשירותים שאני מציע ללקוחות, מה מיוחד ואופייני רק לי ולמה כדאי לקנות דווקא אצלי. זהו הבסיס לתהליך בידול.

בנושא "אוטומציה" – התהליכים המרכזיים בעסק שלכם צריכים להיות "אוטומטיים" – לא צריך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש. הצעות מחיר, שיחת מכירה, הסכם עם לקוח, הצגה אישית ב-60 שניות הם כמה דוגמאות לדברים שצריכים להיות מוכנים אצלכם לאחר שהשקעתם בפיתוחם והבאתם אותם לרמה גבוהה. בהצלחה!

והפעם בשאלה: צריך לנהל גם עסק קטן? ההגדרה הקלאסית של המושג "ניהול" כוללת 5 פעולות: תכנון, ארגון והקצאת משאבים, למידה/התפתחות/ הנחיה, בקרה ותיאום. גם עסק זעיר, ואפילו עסק של אדם אחד יראו תוצאות בשורה התחתונה עם ישקיעו זמן בניהול באופן שיטתי.

בנושא בחירת קהל מטרה – לאחר שהגדרתם בדיוק מה אתם מציעים ללקוחות, חשוב שתגדירו את הלקוח האידיאלי לרכישת המוצר או השירות שלכם. אידיאלי מאיזו בחינה? אידיאלי כי המוצר ישרת אותו בצורה הטובה ביותר ואידיאלי כי זה בדיוק הלקוח לו אנו רוצים לספק את המוצר או השירות מבחינה ערכית. בהצלחה!